Analisi
ANALISI:
Analisi de quatre imatges de cada col·lecció
Analisi de quatre imatges de cada col·lecció
COLORS
1)
Fora de camp: Finestra de l'aula d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Els principals elements que trobem a la imatge estan al centre d'aquesta i són uns paperets de color vermell enganxats a la finestra, els quals els veiem de forma nítida, mentre que de fons hi ha plantes de color verd desenfocades.
Punt de vista: Pla frontal.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca, ja que l'objectiu de la càmera és molt a prop de l'element rincipal (paperets de color vermell) i aquest està llunyde l'element que actua com a fons (plantes verdes) hi ha molta distància. El punt nítid de la imatge és el més proper a l'objectiu.
Llum: Llum artificial (interior) provinent de l'interior de l'aula i alhora llum natural d'un dia de pluja (exterior).
Colors: Colors freds.
Efectes òptics: Reflexos de llum a la finestra (circumferències creades per la llum).
Textura: Fa efecte que la textura del fons (plantes verdes) és rugosa, mentre que la dels paperets vermells és llisa.
2)
Fora de camp: Galleda del lavabo del costat de les aules d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Els elements de la fotografia són les diferents taques de pintura de diferents colors dins d'una galleda blanca. La taca principal és la de color groc tot i que també n'ha ha una de violeta i una de verd fosc que a la part superior dreta de la imatge es barreja amb la taca groga. També hi ha petites taques d'altres colors, sobretot de blau marí.
Punt de vista: Picat.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Mitjana, tots els elements d la imatge es veuen de forma nítida.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Diferents ombres que es poden observar dins de la galleda. Ex: a la part inferior esquerra de la imatge se'n pot veure una i a la part superior/cèntrica una altre.
3)
Enquadrament: Horitzontal
Fora de camp: Seient de la cadira de l'entrada principal de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Seient d'espart d'una cadira pintat amb esquitxos de pintura blanca i negre.
Punt de vista: Tres quarts.
Distància i pla: Pla detall.
Profunditat de camp i enfocament: Poca, ja que és un pla detall, el centre de la imatge hi ha molta profunditat de camp, mentre que la resta de la fotografia compta amb un enfocament baix.
Llum: Llum artificial, interior.
Colors: Neutre. (blanc i negre)
Colors: Neutre. (blanc i negre)
Efectes òptics: Cap.
1)
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Arbre del centre del pati de l'entrada principal de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Copa d'un arbre fotografiada des de sota (contrapicat), de manera que la silueta de l'arbre queda dibuixada per l'afecte de contrallum creat i de fons hi trobem el cel de color blau fluix i núvols blancs.
Punt de vista: Contrapicat.
Distància i pla: Pla tres quarts.
Profunditat de camp i enfocament: Molta.
Llum: Contrallum. Llum natural, exterior.
Colors: Freds, determinat pel color blau del cel.
Efectes òptics: Cap.
Textura: Rogosa (branques i fulles arbre).
Enquadrament: Vertical.
Fora de camp: Tronc d'un arbre del patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Com a element principal trobem la resina sortint de dins el tronc de l'arbre, mentre que de fons podem veure el mateix tronc de la planta.
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior, matí de finals de setembre a les 8 i mitja aproximadament.
Colors: Càlids, hi predomina el marró amb tons vermellosos. Efectes òptics: Reflex de la llum que es pot observar a la resina.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Arbust utilitzat per "decorar" la tanca que separa el pati de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya amb el carrer.
Composició: Conjunt de fulles d'un arbust de color verd groguenc, enredades a una de les balles de color vermell/ magenta descolorit que separa el recinte escolar del Bellera del carrer.
Punt de vista: Pla tres quarts (està lleugerament inclinat).
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds
Efectes òptics: El reflex de llum que hi ha en algunes fulles creat per les gotes d'aigua. Ombres que creen les fulles tapant-se unes entre les altres i tapant la balla on la planta està enredada.
INTERIORS
1)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Escultura d'un vàter al patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Plànol d'un vàter de ceràmica blanc picat, vist des de dins, on a l'interior hi trobem fulles seques de color marró. Podem veure-hi també que a l'exterior del vàter hi ha arbres ja que a la imatge s'hi poden veure fulles de color ver (vives) tant a la banda superior dreta de la imatge com a la inferior.
Punt de vista: Picat.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca. L'interior del vàter, on es troben les fulles seques de color marró la profunditat de camp és alta, mentre que les fulles de color verd de la part superior esquerra de la fotografia la profunditat de camp és baixa.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Les obres que es creen a la tassa del vàter.
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Font que es troba a la pista del patí del darrere de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Interior del desaigua d'una font. Hi podem distingir les barres de ferro i el forat principal per on cau l'aigua al desaigua i a sota una reixa de filferro que no deixa colar pel desaigua la brossa. Dins el desaigua hi ha un munt de plàstics i papers de diferents clors. Per últim podem veure com dins el desaigua hi ha també aigua estancada.
Punt de vista: Vista d'ocell.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Reflexos creats per les gotes i petits bassals/estancaments d'aigua.
3)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Paparera del patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Paperera de color magenta embrutada de negra vista des d'una vista d'ocell. Dins de la paperera s'hi poden destacar petits trossos de papers de colors.
Punt de vista: Vista d'ocell.
Distància i pla: Pla detall.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds, ja que tot hi predominar-hi el magenta, la imatge transmet una sensació més freda que no pas càlida.
Efectes òptics: Cap.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Cistella de bàsquet de la pista de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Cistella de bàsquet vista des d'un pla contrapicat. Podem observar com es creen dues circumferències paral·leles en la cistella, la de la reixa de la cistella i la de l'aro de ferro.
Punt de vista: Contrapicat.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Mitjana, a mitja distància.
Llum: Natural, exterior d'un matí de setembre a les 8 i mitja aproximadament.
Colors: Freds, ja que hi predomina el blau del cel.
Efectes òptics: Cap.
Fora de camp: Estanteria de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició:
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Pla detall.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Petites ombres que es creen al tapar-se els elements els uns amb els altres. Petits reflexos llumínics en diferents punts de l'element principal (semblant a una garlanda).
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Sostre de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Fons blanc (sostre), on hi ha enganxada la fotocòpia d'una noia en biquini o roba interior del sostre per una banda i per l'altre banda a la part inferior de la imatge hi ha una corda vermella tensada horitzontalment i escairada amb els marcs de la fotografia.
Punt de vista: Contrapicat (vist des de sota).
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Ombres produïdes alhora d'enganxar la fotocòpia de la noia al sostre (en el braç que te aixecat).
3)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Pissarra de l'aula del costat de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Element de ferro de color verd fosc que es troba a la part inferior d'una pissarra de guixos que serveix perquè la pols que genera el guix a d'escriure s'acumuli allà i no caigui al terra.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Cap.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Pissarra de l'aula del costat de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: L'element principal de la fotografia és la mà de'n Dani Esteban fent saltar la pols de l'esborrador de la pissarra tot fent-lo picar contra la pissarra. A la imatge es pot observar com queda dibuixat amb la pols de desprès l'esborrador de forma indefinida un rectangle. Veiem també la mà del noi en moviment i com que té subjectat l'esborrador, també veiem a aquest borrosament mentre es poden visualitzar com les partícules de pols fan menys nítida la imatge tot escampant-se en l'aire.
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Pla tres-quarts.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Cap.
4)
Fora de camp: Paraigua penjat a un arbre del pati de l'estrada principal de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Cintes de colors penjant de les vares d'un paraigua penjat d'un arbre.
Punt de vista: Contrapicat.
Distància i pla: Pla tres-quarts (referint-me al paraigua en general) / primer pla (si ens referim només a les cintes que pengen del paraigua).
Profunditat de camp i enfocament: Normal, ni molt alta, ni molt baixa.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds, ja que el blau i el verd són els colors que hi predominen.
Colors: Freds, ja que el blau i el verd són els colors que hi predominen.
Efectes òptics: Cap.
Textura: llisa (cintes i parigua) i rogositat en les fulles i branques del fons de l'imatge.
NATURA
Textura: llisa (cintes i parigua) i rogositat en les fulles i branques del fons de l'imatge.
NATURA
Fora de camp: Arbust del tancat que separa el pati i el carrer de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Els elements principals de la fotografia són els fruits de l'arbust i les seves branques i fulles corresponents.Alguns dels fruits, branques i fulles estan enfocats amb nitidesa, mentre que d'altres es veuen borrosament. També apareix a la imatge, darrere de la planta, la tanca desenfocada que separa el pati de l'institut Celestí Ballera del carrer.
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca. La imatge té parts on la profunditat de camp és elevada (alguns fruits, branques i fulles), mentre que hi ha altres elements de la fotografia, juntament amb el fons que no estan enfocats de forma nítida, és a dir que es veuen borrosos.
Llum: Natural, exterior d'un matí a les 8 i mitja aproximadament.
Colors: Freds.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Cap.
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Arbre del centre del pati de l'entrada principal de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Copa d'un arbre fotografiada des de sota (contrapicat), de manera que la silueta de l'arbre queda dibuixada per l'afecte de contrallum creat i de fons hi trobem el cel de color blau fluix i núvols blancs.
Punt de vista: Contrapicat.
Distància i pla: Pla tres quarts.
Profunditat de camp i enfocament: Molta.
Llum: Contrallum. Llum natural, exterior.
Colors: Freds, determinat pel color blau del cel.
Efectes òptics: Cap.
Textura: Rogosa (branques i fulles arbre).
3)
Fora de camp: Tronc d'un arbre del patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Com a element principal trobem la resina sortint de dins el tronc de l'arbre, mentre que de fons podem veure el mateix tronc de la planta.
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior, matí de finals de setembre a les 8 i mitja aproximadament.
Colors: Càlids, hi predomina el marró amb tons vermellosos. Efectes òptics: Reflex de la llum que es pot observar a la resina.
Textura: Rogosa respecte l'escorça i la resina llisa i alhora enganxifosa.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Arbust utilitzat per "decorar" la tanca que separa el pati de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya amb el carrer.
Composició: Conjunt de fulles d'un arbust de color verd groguenc, enredades a una de les balles de color vermell/ magenta descolorit que separa el recinte escolar del Bellera del carrer.
Punt de vista: Pla tres quarts (està lleugerament inclinat).
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds
Efectes òptics: El reflex de llum que hi ha en algunes fulles creat per les gotes d'aigua. Ombres que creen les fulles tapant-se unes entre les altres i tapant la balla on la planta està enredada.
INTERIORS
1)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Escultura d'un vàter al patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Plànol d'un vàter de ceràmica blanc picat, vist des de dins, on a l'interior hi trobem fulles seques de color marró. Podem veure-hi també que a l'exterior del vàter hi ha arbres ja que a la imatge s'hi poden veure fulles de color ver (vives) tant a la banda superior dreta de la imatge com a la inferior.
Punt de vista: Picat.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca. L'interior del vàter, on es troben les fulles seques de color marró la profunditat de camp és alta, mentre que les fulles de color verd de la part superior esquerra de la fotografia la profunditat de camp és baixa.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Les obres que es creen a la tassa del vàter.
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Font que es troba a la pista del patí del darrere de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Interior del desaigua d'una font. Hi podem distingir les barres de ferro i el forat principal per on cau l'aigua al desaigua i a sota una reixa de filferro que no deixa colar pel desaigua la brossa. Dins el desaigua hi ha un munt de plàstics i papers de diferents clors. Per últim podem veure com dins el desaigua hi ha també aigua estancada.
Punt de vista: Vista d'ocell.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Reflexos creats per les gotes i petits bassals/estancaments d'aigua.
3)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Paparera del patí de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Paperera de color magenta embrutada de negra vista des d'una vista d'ocell. Dins de la paperera s'hi poden destacar petits trossos de papers de colors.
Punt de vista: Vista d'ocell.
Distància i pla: Pla detall.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Natural, exterior.
Colors: Freds, ja que tot hi predominar-hi el magenta, la imatge transmet una sensació més freda que no pas càlida.
Efectes òptics: Cap.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Cistella de bàsquet de la pista de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Cistella de bàsquet vista des d'un pla contrapicat. Podem observar com es creen dues circumferències paral·leles en la cistella, la de la reixa de la cistella i la de l'aro de ferro.
Punt de vista: Contrapicat.
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Mitjana, a mitja distància.
Llum: Natural, exterior d'un matí de setembre a les 8 i mitja aproximadament.
Colors: Freds, ja que hi predomina el blau del cel.
Efectes òptics: Cap.
AULA
1)
Enquadrament: Horitzontal.Fora de camp: Estanteria de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició:
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Pla detall.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Petites ombres que es creen al tapar-se els elements els uns amb els altres. Petits reflexos llumínics en diferents punts de l'element principal (semblant a una garlanda).
2)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Sostre de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Fons blanc (sostre), on hi ha enganxada la fotocòpia d'una noia en biquini o roba interior del sostre per una banda i per l'altre banda a la part inferior de la imatge hi ha una corda vermella tensada horitzontalment i escairada amb els marcs de la fotografia.
Punt de vista: Contrapicat (vist des de sota).
Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Ombres produïdes alhora d'enganxar la fotocòpia de la noia al sostre (en el braç que te aixecat).
3)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Pissarra de l'aula del costat de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: Element de ferro de color verd fosc que es troba a la part inferior d'una pissarra de guixos que serveix perquè la pols que genera el guix a d'escriure s'acumuli allà i no caigui al terra.
La fotografia està realitzada de manera que genera un punt de fuga molt definit. Quasi tota la imatge està desenfocada excepte un petit tros del centre d'aquesta.
Punt de vista: Pla tres quarts.Distància i pla: Primer pla.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Cap.
4)
Enquadrament: Horitzontal.
Fora de camp: Pissarra de l'aula del costat de la classe d'audiovisuals de l'institut Celestí Bellera de Granollers, Catalunya.
Composició: L'element principal de la fotografia és la mà de'n Dani Esteban fent saltar la pols de l'esborrador de la pissarra tot fent-lo picar contra la pissarra. A la imatge es pot observar com queda dibuixat amb la pols de desprès l'esborrador de forma indefinida un rectangle. Veiem també la mà del noi en moviment i com que té subjectat l'esborrador, també veiem a aquest borrosament mentre es poden visualitzar com les partícules de pols fan menys nítida la imatge tot escampant-se en l'aire.
Punt de vista: Frontal.
Distància i pla: Pla tres-quarts.
Profunditat de camp i enfocament: Poca.
Llum: Artificial, interior.
Colors: Freds.
Efectes òptics: Cap.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada